Evaluarea unei strategii presupune definirea clara a obiectivelor pe care firma isi propune sa le realizeze, plecand de la pozitia ei strategica intr-un mediu economic dat. Obiectivele privesc : productivitatea; profitul; marketingul; - calitatea produselor/serviciilor; - resursele umane; - organizarea; - decizia; - motivatia; - responsabilitatea sociala; si pot fi : - majorarea cifrei de afaceri; - majorarea profitului; - patrunderea pe unele piete; - diversificarea activitatii; - stimularea motivatiei; - formarea si specializarea resurselor umane. Obiectivele - reprezinta fundamentul performantelor viitoare.
Strategia reprezinta modul in care un agent economic urmareste sa-si atinga scopurile, tinand seama de factorii mediului si de resursele de care dispune. Ea reprezinta ansamblul obiectivelor majore ale unei intreprinderi, principalele modalitati de realizare si resursele locale.
Dimensiunile unei conceptii strategice eficiente: - a actiona sistematic; - a ramane apropiat de clienti si a invata de la ei; - a incuraja inovatia si a genera „campioni”; - a trata resursele umane ca o sursa a calitatii si productivitatii; - a mobiliza intregul personal in jurul unei valori cheie; - a promova o organizare simplificata, in ideea ca cele mai bune firme au un numar redus de esaloane manageriale; - a preleva rigoarea, supletea si autonomia fata de valorile centralizate; - a ramane in cadrul afacerilor cunoscute, al competentelor validate de practica.
Din experienta razboaielor, se pot prelua cateva principii de actiune strategica: - replierea, pentru a evalua mai bine situatia; - consultarea specialistilor; - ocuparea succesiva a mai multor functii in cadrul firmei; - pregatirea si specializarea personalului; - prefigurarea evolutiei viitoare.
Si iata ce puteti aplica atunci cand doriti sa demarati o afacere sau mai bine zis ce trebuie sa aveti in vedere:
1) PROSPECTAREA - analiza mediului competitional, in vederea depistarii unei posibile afaceri si, in mod implicit, a eventualilor parteneri, a unui client ( sau a unor clienti ) si a nevoilor acestuia (acestora).
2) STUDIUL – consultarea clientului pentru pregatirea unei oferte conforme cu solicitarile sale; consultarea partenerilor pentru a pregati viitoarele colaborari.
3) NEGOCIEREA – stabilirea limitelor afacerii, a drepturilor si obligatiilor precise ale partenerilor si clientilor, pe baze reciproc avantajoase; incheierea contractelor.
4) REALIZAREA – formularea comenzii de catre client si angajarea, de catre furnizorul/furnizorii de produse sau servicii, a tuturor mijloacelor umane, materiale si financiare pentru obtinerea rezultatelor convenite.
5) FINALIZAREA – receptia lucrarii, solutionarea unor eventuale deficiente sau litigii; pregatirea unei noi afaceri (intre aceeasi parteneri).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu