Replici pe care niciodata sa nu le adresezi copilului tau

Am citit de curand niste studii, ma mai delectez si eu cu ceea ce gandesc altii, pentru ca lenea care ma caracterizeaza si starea latenta, din ultimul timp, nu imi mai permite sa creez eu ganduri si sa jonglez cu ele. Dar uite ca fac eforturi mari ca sa supravietuiesc caci, acum in cautarea unui loc de munca, se pare ca am cam ramas fara entuziasm. Oricum, faza cu cititul despre crescutul copiilor mi se trage de la altele, desi nu prea cred eu in nebunii scrise de psihologi sau cine stie ce fel de analisti ai comportamentului.

Toate nebuniile astea de studii zic ele ceva mai ales atunci cand sunt adresate parintilor, deoarece parintii din frica, din afectiunea exacerbata sau din alte motive, gresesc in educatia cu propriul copil. Cineva imi zicea acum scurt timp in urma ca prea imi alint motanul si ca il bag in seama la orice, ii fac orice moft. “ca daca asa vei face si cu copilul tau….”HELLLLOOOO!!! E doar un motan care nu are nimic de facut, nu trebuie sa invete bunele maniere sau sa fie bun, bland, curajos, empatic, pentru ca deja este de la natura si saracul oricum nu iese in lume iar singura lui alinare este rasfatul pe care il primeste de la mama sa - aka EU, cat si mancarica. Iata care sunt cele 70 de replici pe care niciodata nu trebuie sa le zici copilului tau, indiferent de varsta, iar cand va fi mai mare, adica adult, nici macar: mi-ai mancat viata - aceasta replica il va face pe copil sa se simta vinovat de nefericirea ta si de toate necazurile tale esti un dobitoc sau te faci? - aceasta replica il face pe copil sa se inchida in el si sa isi piarda increderea in sine nu faci nimic toata ziua - il va face pe copil sa se simta inutil toata ziua stii numai sa consumi - parintii trebuie sa ofere din suflet copiilor fara dorinta de a primi vreodata ceva inapoi, mai ales in ceea ce privesc chestiile materiale daca nu mananci tot nu primesti X lucru - copii nu trebuie sa fie motivati in directii negative sau obligati sa faca ceva daca nu iti faci curat in camera nu iesi afara - idem - aceeasi replica daca nu iei note mari poti sa-ti iei adio de la vacanta de vara - un copil, indiferent de varsta nu va face niciodata ceva de frica, mai ales daca ajunge la adolescenta.

Se pot intampla doua lucruri, fie clacheaza si nu mai poate sa faca nimic, fie face totul numai de-al naibii si nu mai ia in veci note bune daca iti faci ordine in camera vei primi o surpriza - copii trebuie sa stie ca trebuie sa isi faca ordine in camera si nu sa faca asta manipulati de gandul unei suprize esti cea mai mare greseala a vietii mele - cum sa zici asta unui copil???? l-ai distrus pe viata daca i-ai adresat replica asta bravo mami - bravo - iar el tocmai a stricat o jucarie - asta inseamna ca nu trebuie sa ii incurajezi comportamentul negativ n-ai facut nimic cu viata ta - aceatsa replica se adreseazxa de regula copiilor care deja au terminat o facultate sau chiar liceul si nu au reusit sa isi gaseacsa un loc de munca, ca sa se poata intretine siguri iar parintii ii scot ochii in loc sa se gandeasca ca situatia e de asa natura incat nu ajuta deloc ce mi-o fi trebuit mie sa fac copil - un copil nu trebuie sa auda sub nici o forma acest lucru - avand in vedere ca astfel se va simti in plus in viata ta oare ce-ai sa te faci in viata - astfel ii diminuezi increderea in sine nu esti in stare de nimic bun - il faci sa creada ca este un om rau toata ziua pierzi vremea de pomana - idem nu meriti sa iti cumpar X lucru - daca tot ii zici macar sa ii dai cateva exemple si sa ii spui de ce anume nu merita sa ii cumperi ceva, sa stie cu cea gresit si a nu mai repete greseala Iar daca va mai trec exemple negative prin minte prin care cumva diminuati increderea copilului in sine sau il faceti sa nu se simta iubit, notati-le pe hartie si ganditi-va cum v-ati simti voi in fata unor astfel de vorbe si apoi rostiti-le cu voce tare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu