Lectura, antrenament pentru creier

Vazusem acum ceva vreme o postare pe net in care o tipa desteapta nevoie mare scria ceva de genul ‘ha ha, cum e posibil sa citesti in metrou la 6:30 dimineata, ha ha’. Practic, ridiculiza oamenii care profita de timpul petrecut in drum spre munca sau scoala ca sa se educe. Eu vin dintr-o familie in care cartile au fost tratate ca niste obiecte sacre si pretuite extraordinar de mult.

Initial, m-am gandit ca poate oi fi si eu prea obsedata de lectura si cultura incat mi se pare atat de absurd comentariul pe care l-am citat mai sus. Insa am observat mai tarziu ca foarte multi oameni, chiar si cei care nu stiau exact unde se pune cratima sau virgula, au criticat-o pe domnita in cauza. Cititul este una din putinele activitati interactive care nu au cum sa nu faca placere tuturor. Dac un joc de sah ce poate dura cateva ore in sir ii plictiseste pe multi, este clar ca lectura n-are cum sa aiba acelasi efect. In primul rand pentru ca sunt atatea carti cate sunt si gusturile oamenilor, deci oricine va gasi ceva pe placul sau. Tot prin citit ne exersam si ne imbogatim vocabularul si gramatica.

Lipsa acestora in randul oamenilor din ziua de azi, totusi, spune cate ceva si despre lipsa lor de cultura sau de interes pentru a citi. Lectura este unul din modurile prin care creierul se antreneaza. La fel cum ne antrenam muschii alergand sau mergand la sala, trebuie sa ne antrenam si creierul citind. Astfel, putem duce la o mai buna intelegere a comunitatii si la un progres personal pe toate planurile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu